top of page

Afecto Skärholmen hudmottagning

Skärholmsgången 1, 127 48 Skärholmen
08-449 69 19, knappval 1

Öppettider

Måndag-fredag 08.00-16.00

I centrala Skärholmen hittar du Afecto Skärholmen Hudmottagning.  I vårt team arbetar hudläkare, sjuksköterskor, undersköterskor och laserterapeuter  som alla har stor erfarenhet inom hudsjukvård.

 

Oavsett om du behöver en rutinkontroll, misstänker hudförändringar eller behöver behandling för specifika hudproblem, är vårt erfarna team här för att hjälpa dig.  

 

Tillsammans finns vi här för att hjälpa dig med ditt hudtillstånd. Välkommen med din remiss till oss!

Dermatologist at Work

Hitta till oss

Du hittar oss i centrala Skärholmen på Skärholmsgången 1, Skärholmen. 


Parkera smidigt

Åker du till oss med bil finns det gott om parkeringsmöjligheter i parkeringshuset för SKHLM Skärholmen centrum. Här kan du parkera tre trimmar gratis med  parkeringsskiva eller genom att ladda ner Aimo Parks app Mobilpark.

Tunnelbana

För att resa till Skärholmen Centrum med tunnelbanan tar du röda linjen (linje 13). Stationen Skärholmen ligger mellan Sätra och Vårberg på denna linje. Från centrala Stockholm, exempelvis T-Centralen, tar resan cirka 20 minuter.
 

Observera att linje 13 har två grenar: en mot Norsborg och en mot Fruängen. För att komma till Skärholmen behöver du ta tåget som är märkt med destination Norsborg.
 

Buss
Det finns flera busslinjer som gör det enkelt att nå Skärholmen Centrum från olika delar av Stockholm. För aktuella tidtabeller och rutter rekommenderas att besöka SL:s reseplanerare.

Öppettider

Måndag 08.00-16.00
Tisdag 08.00-16.00

Onsdag 08.00-16.00

Torsdag 08.00-16.00

Fredag 08.00-16.00

Läkare som använder stetoskop

Kontakta oss

Telefonnummer 08- 449 69 19, knappval 1

Måndag till torsdag 08:00 till 16:00

Fredag 08:00 till 13:00

Vänligen ta hänsyn till att telefonen är som mest belastad måndagar och tisdagar.

Det kan av den anledningen vara svårt att få en telefontid. Därför hänvisar vi dig till 1177/Vårdguiden.

SMS på jobbet

Remiss behövs för att behandla 

För att vi ska kunna behandla dig behöver du ha en remiss från din vårdcentral eller vårdapp. 

För att vi ska kunna hjälpa dig på någon av våra hudmottagningar behöver du ha en remiss från din vårdcentral eller vård-app.

Din remiss gäller i 1 år, med undantag för psoriasis och Hidradenitis Suppurativa som kan avse längre tid.

Remissen gäller i ett år och avser det tillstånd som du söker hjälp för. Efter ett år krävs en ny remiss från din vårdcentral. En uppdaterad remiss behövs även om du önskar stöd för något annat än det som beskrivs i den befintliga remissen.

46.jpg

Behandling av hudsjudkomar

Vi kan behandla de allra flesta hudsjukdomar såsom psoriasis, Hidradenitis Suppurativa, olika typer av eksem med mera. 

Hantera dina ärenden
via 1177

På 1177 Vårdguiden kan du bland annat:

  • Boka besökstid.

  • Av - och omboka din tid.

  • Förnya ditt recept.

  • Beställa journalkopia.

  • Kontakta oss för allmänna frågor.
     

Såhär gör du:
Gå in på 1177.se, välj "Sök vård" högst upp i högra hörnet på sidan och skriv in Älvsjö hudmottagning.
Därefter behöver du logga in med ditt Bank-ID för att få åtkomst till e-tjänsterna. Läs instruktionerna noga.

 

Observera att:

  • Du behöver avboka din tid 24 timmar innan din besökstid för att undvika debitering.

  • När du avbokar din tid får du inte någon ny tid utan behöver kontakta oss åter för ett nytt besök.

​Nyhet!

Nu kan du enkelt avboka din tid under fliken Bokade tider på Mina sidor. Du loggar in på Mina sidor med ditt Bank-ID och väljer sedan 'Bokade tider' där du ser vilken besökstid du har. Därefter kan du välja att avboka din besökstid. Observera att du inte får någon ny tid när du endast avbokar.

SMS på jobbet

Avboka/omboka din tid

Avbokning och ombokning sker via telefon 08-449 69 19,  eller genom 1177/Vårdguiden, antingen via mail eller genom att avboka tiden under 'Bokade besök' på Mina sidor.

Observera att när du avbokar så får du ingen ny tid. Om du uteblir från ditt bokade besök eller avbokar mindre än 24 timmar innan besöker faktureras besöksavgiften enligt gällande taxa. Detta gäller även om du har frikort.

Mobil kund

Kallelse via Kivra

Visste du att du enkelt kan få kallelse till oss via den digitala brevlådan Kivra?
Det är ett enkelt sätt att ha koll på dina inbokade tider var du än befinner dig och inte behöva tänka på borttappade brev. Du kan också lägga in dina bokade tider direkt i din kalender i mobilen.

Anslut dig till Kivra
För att kunna ansluta dig till Kivra och få digitala kallelser behöver du ladda ner appen Kivra i Google Play eller App store. Du behöver också ha digitalt Bank-ID för att kunna bekräfta din identitet.

Om du inte är ansluten till Kivra får du i fortsättningen din kallelse via brev.

bottom of page