Afecto
Våra specialisthudmottagningar
På våra hudmottagningar kan du söka hjälp för dina hudsjukdomar och hudbesvär. Vårt team med vår legitimerade sjukvårdspersonal hjälper dig.
Våra mottagningar finns i centrala Älvsjö och Skärholmen.
Välkommen med din remiss!
För att vi ska kunna hjälpa dig på någon av våra hudmottagningar behöver du ha en remiss från din vårdcentral eller vård-app.
Din remiss gäller i 1 år, med undantag för Psoriasis och Hidradenitis Suppurativa som kan avse längre tid.
Observera att om du önskar hjälp för något annat än vad som beskrivs i din remiss behövs en uppdatering eller ny remiss för att vi ska kunna hjälpa dig.
I centrala Älvsjö hittar du oss på Älvsjo Hudmottagning. Vi är specialister på hudförändringar och hudbesvär. I vårt team arbetar hudläkare, sjuksköterskor, undersköterskor, laserterapeuter och hudterapeuter som alla har stor erfarenhet inom hudsjukvård. Tillsammans finns vi här för att hjälpa dig med ditt hudtillstånd. Välkommen med din remiss till oss!
Älvsjö hudmottagning
Kontaktuppgifter
Solberga Hagväg 1
125 44 Älvsjö
08- 449 69 19
hud@alvsjohudmottagning
Observera att inga patientärenden hanteras via mail p.g.a sekretess.
Remiss behövs
För att vi ska kunna behandla ditt hudtillstånd behöver en remiss skickas till oss från din vårdcentral eller via vår vårdapp. Remissen gäller i ett år och avser det tillstånd som du söker hjälp för. Efter ett år krävs en ny remiss från din vårdcentral. En uppdaterad remiss behövs även om du önskar stöd för något annat än det som beskrivs i den befintliga remissen.
Tidsbokning
Remiss behövs
Telefonnummer 08- 449 69 19
Telefontider:
Måndag - torsdag 08.30- 15.30
Fredag 08.30-11.30
Vänligen ta hänsyn till att telefonen är som mest belastad måndagar och tisdagar. Det kan av den anledningen vara svårt att få en telefontid. Därför hänvisar vi dig till 1177/Vårdguiden.
Öppettider på mottagningen
Måndag - Torsdag 08.00-16.15
Fredag 08.00-13.00
Lördag 08.00-13.00
Söndag Extraöppet vid behov
Helgdag Stängt
Torsdag kväll Extraöppet vid behov.
Lunchstängt varje vardag 12.00-12.45
Avboka/
Omboka tid
Avbokning och ombokning sker via telefon 08-449 69 19, eller genom 1177/Vårdguiden, antingen via mail eller genom att avboka tiden under 'Bokade besök' på Mina sidor.
Observera att när du avbokar så får du ingen ny tid. Om du uteblir från ditt bokade besök eller avbokar mindre än 24 timmar innan besöker faktureras besöksavgiften enligt gällande taxa. Detta gäller även om du har frikort.
Drop in tider
Måndag - fredag kl 09-11
Notera att dessa drop-in tider endast är avsedda för patienter som upplever komplikationer/besvär efter operation. För övriga besök behöver man boka in en tid. Klicka här för att läsa mer om hur du bokar tid. OBS. Vänligen ta hänsyn till att lång väntetid under drop-in tider kan uppstå på plats.
Rådgivning av sjuksköterska
Rådgivning av sköterska via telefon
Telefonnummer 08- 449 69 19.
Välj knappval 2.
Afecto Skärholmen hudmottagning
I centrala Skärholmen hittar du Afecto Skärholmen Hudmottagning. Vi är specialister på hudförändringar och hudbesvär. I vårt team arbetar hudläkare, sjuksköterskor, undersköterskor, laserterapeuter och hudterapeuter som alla har stor erfarenhet inom hudsjukvård. Tillsammans finns vi här för att hjälpa dig med ditt hudtillstånd. Välkommen med din remiss till oss!
Kontaktuppgifter
Skärholmsgången 1
08- 449 69 19, välj knappval 3
info@afecto.se
Observera att inga patientärenden hanteras via mail p.g.a sekretess.
Remiss behövs
För att vi ska kunna behandla ditt hudtillstånd behöver en remiss skickas till oss från din vårdcentral eller via vår vårdapp. Remissen gäller i ett år och avser det tillstånd som du söker hjälp för. Efter ett år krävs en ny remiss från din vårdcentral. En uppdaterad remiss behövs även om du önskar stöd för något annat än det som beskrivs i den befintliga remissen.
Tidsbokning
Remiss behövs
Telefonnummer 08- 449 69 19 Välj knappval 3
Måndag till torsdag 08:00 till 16:00
Fredag 08:00 till 13:00
Vänligen ta hänsyn till att telefonen är som mest belastad måndagar och tisdagar. Det kan av den anledningen vara svårt att få en telefontid. Därför hänvisar vi dig till 1177/Vårdguiden.
Öppettider på mottagningen
Måndag- fredag 08:00 till 16:00
Lördag Stängt
Söndag och helgdagar Stängt
Avboka/
Omboka tid
Avbokning och ombokning sker via telefon 08-449 69 19, eller genom 1177/Vårdguiden, antingen via mail eller genom att avboka tiden under 'Bokade besök' på Mina sidor.
Observera att när du avbokar så får du ingen ny tid. Om du uteblir från ditt bokade besök eller avbokar mindre än 24 timmar innan besöker faktureras besöksavgiften enligt gällande taxa. Detta gäller även om du har frikort.
På 1177 kan du själv enkelt hantera många av dina ärenden genom våra e-tjänster. Du kan bland annat:
-
Boka besökstid.
-
Av - och omboka din tid.
-
Förnya ditt recept.
-
Beställa journalkopia.
-
Kontakta oss för allmänna frågor.
Såhär gör du:
Gå in på 1177.se, välj "Sök vård" högst upp i högra hörnet på sidan och skriv in Älvsjö hudmottagning.
Därefter behöver du logga in med ditt Bank-ID för att få åtkomst till e-tjänsterna. Läs instruktionerna noga.
Observera att:
-
Du behöver avboka din tid 24 timmar innan din besökstid för att undvika debitering.
-
När du avbokar din tid får du inte någon ny tid utan behöver kontakta oss åter för ett nytt besök.
Nyhet!
Nu kan du enkelt avboka din tid under fliken Bokade tider på Mina sidor.
Du loggar in på Mina sidor med ditt Bank-ID och väljer sedan 'Bokade tider' där du ser vilken besökstid du har. Därefter kan du välja att avboka din besökstid. Observera att du inte får någon ny tid när du endast avbokar.
Kallelse via Kivra
Visste du att du enkelt kan få kallelse till oss via den digitala brevlådan Kivra?
Det är ett enkelt sätt att ha koll på dina inbokade tider var du än befinner dig och inte behöva tänka på borttappade brev. Du kan också lägga in dina bokade tider direkt i din kalender i mobilen.
Anslut dig till Kivra
För att kunna ansluta dig till Kivra och få digitala kallelser behöver du ladda ner appen Kivra i Google Play eller App store. Du behöver också ha digitalt Bank-ID för att kunna bekräfta din identitet.
Om du inte är ansluten till Kivra får du i fortsättningen din kallelse via brev.